Zpráva o projektových dnech

Máme za sebou projektové dny na druhém stupni. Byly plné slunce a činorodého ruchu v rámci pracovních dílen, které připravili učitelé druhého stupně. Zájem žáků, kteří ve snaze zapsat se do vybrané dílny vytvořili snad poprvé ve svém životě frontu na vstup do školy, potěšil všechny učitele a překvapil okolojdoucí rodiče. Děti si vybíraly z rozmanité nabídky:

  1. Staň se celebritou – kde si vyzkoušely, jaké je to těžké získat materiál pro „dobrý“ bulvár a jaké je to být předmětem tohoto zájmu
  2. Poznej Královskou cestu – kde prošly část Královské cesty a seznámily se historií vybraných míst
  3. Víme, co jíte – kde velmi pečlivě prozkoumaly všechna potravinová éčka na našem trhu
  4. Průzkum potravinového trhu – kde se zajímaly o původ potravin a prováděly anketní průzkumy
  5. O náměstí, které bylo vždy staré – kde si prošly Staromák a například zjistily, jaké architektonické slohy zde najdou, ale také za kolik je tu káva
  6. Fotoulky – kde zjistily, jak správně fotografovat, a věci obyčejné uviděly neobyčejně
  7. Český kubismus – kde zjistily, že nedaleko školy jsou architektonické skvosty slohu, který je velmi zajímavý, a Praha se jím pyšní
  8. Cyklovýlet – kde si děti mohly dokázat svou zdatnost sportovní
  9. Geocaching – kde vybrabčily a určitě zase naplnily GPSkou vyhledané tajné schránky, a tak se zapojily do celosvětové hry

Přesto, že na později příchozí už nezbylo místo ve vybrané dílně, a tak byli zařazeni na volná místa, se žáci zapojili do společné práce s chutí. V jednotlivých skupinách bylo 12 – 13 žáků ze všech ročníků druhého stupně.

Cílem projektu bylo dát se dohromady při společných aktivitách a vytvořit plakát s tím, co skupiny zažily během práce v dílnách. Ve středu pak proběhla výstava a s ní soutěž o nejlepší prezentaci práce jednotlivých dílen.

Tři nejlépe hodnocené prezentace byly Fotoulky (Petr Štika), Geocaching (Irena Veselá) a Staň se celebritou (Michaela Belzová) a děti byly odměněny malou dobrůtkou na závěr.

A jak dopadlo hodnocení, kterého se na závěr zúčastnili všichni žáci?

Bodování jednotlivých otázek bylo 0 – 6 bodů, kde 0 bylo minimum a 6 bylo maximum:

  1. Práce na projektu mě bavila: 4,82
  2. Spolupracovali jsme jako parta dobře: 4,79
  3. Měl jsem prostor pro své nápady: 4,81
  4. Věděl jsem, co ode mne vedoucí dílny chce: 5,29
  5. Dílna byla dobře připravena: 5,29
  6. Povedl se nám závěrečný výstup: 5,06

Nejvíce žáků bavila na projektu možnost spolupráce a toho, že se nemuseli učit. To nás velmi potěšilo, protože jsme přesvědčeni, že se toho naučili za ty dva dny hodně.

Na závěr zprávičky o hektických předvelikonočních dnech je třeba všem poděkovat za spolupráci. A to jak učitelům za jejich nápady a vedení dílen, tak žákům ze jejich zájem a nasazení.

A teď chutě do honby za závěrečnými známkami.

— Věra Staňková

[nggallery id=65]

Jakub Berka

Comments are closed.