- 29. února 2012
- admin
- Aktuality, Školní aktivity, Základní škola
- 0
Jak se dělá animace
V pátek 24. 2. se věnovala naše třída poslední dvě vyučovací hodiny základům animační tvorby. Již den předtím děti vyprávěly, co si pod tímto pojmem představují a jaké viděly animované filmy. Zjištěním bylo, že animované filmy znají hlavně z Disney produkce, a že neví, jak se animace dělá.
Téma o animaci jsme začali vysvětlením tohoto slova – znamená „oživení“ kreslených postaviček, obrázků nebo loutek, figurek, maňásků apod. Děti si podle návodu samy nakreslily dva jednoduché panáčky (smutného a veselého) a rychlým převracením přeloženého listu si je rozpohybovaly. Jak se toto oživení provádí technicky, názorně ukázala pozvaná návštěva. Pan animátor postupně nafotil 50 snímků figurky Švejka přímo ve třídě na lavici, krůček po krůčku. Pak pomocí stáhnutí na PC a v rychlém sledu ukázaných snímků figurku rozpohyboval – chůze dopředu, kývání hlavou, zvednutí ruky, chůze zpět. Toto se děje nejen pomocí techniky focení jednotlivých pozic, ale i vlastností lidského oka – setrvačností. Pro děti to bylo jako kouzlo.
Na závěr děti shlédly na interaktivní tabuli pořad o životě a díle našeho významného výtvarníka, ilustrátora, loutkáře a tvůrce animovaných filmů Jiřího Trnky ke 100. výročí jeho narození. Se zaujetím se podívaly na jeho loutkový film Dva mrazíci z roku 1954. Pak jim byl promítnut ještě film Potkali se u Kolína z cyklu „Pojďte pane, budeme si hrát“ od známých autorů Břetislava Pojara a Miroslava Štěpánka, humorné příběhy o dvou medvědech, kteří se v zápalu hry proměňují ve všechno možné. Děti se velmi bavily.
Nyní již děti ví o animace mnohem více.
— Jaroslava Hrdličková, třídní učitelka 2. B
[nggallery id=91]
Comments are closed.