- 7. května 2013
- dagmar-rauschova
- Školní aktivity
- 0
Výuka finanční gramotnosti v 9. třídě
V předmětu Základy ekonomie se žáci v průběhu školního roku seznamují s učivem praktickým pro uplatnění v dalším životě: např. hotovostní a bezhotovostní peníze a placení, měna, ceny, výdaje a příjmy domácnosti, finanční trh (banky), finanční produkty (spotřebitelské účty, úvěry, úroky) apod Žáci projevili zájem zejména o výuku formou pracovních skupin a diskusí.
Ve třídě 9. B. si žáci měli sami vybrat aktuální témata, která je nejvíce zaujala z médií, a chtěli se o nich více dozvědět a porozumět jim. Rozdělili si je mezi sebe a vypracovali z dostupných pramenů referáty. Prezentovali je spolužákům a na jejich základě se pak rozvinula další debata. V návaznosti proběhlo tzv. diskusní fórum. Skupiny žáků si vylosovaly pojmy, které vyvolaly nejvíce zájmu a otázek: KORUPCE, LOBBING, AMNESTIE, TUNELOVÁNÍ. Z již získaných znalostí, příp. doplněných ze zdrojů přes PC (wikipedie atd.), skupinky společně vypracovaly plakáty, kde ve stručnosti shrnuly základní definici problému a nejzajímavější informace. Závěrem proběhla diskuse, ale místo u kulatého stolu, tak ve čtverci složeného ze školních lavic, aby byli žáci ve vzájemné interakci. Žáci prokázali, že jim tato témata, často ve společnosti a médiích objevovaná, nejsou lhostejná.
Ing. J.Hrdličková
[nggallery id=138]
Comments are closed.