- 21. května 2015
- dagmar-rauschova
- Školní aktivity
- 0
Projektové dny
Ve dnech 5. – 7. května se v naší škole konaly projektové dny, tentokráte s názvem „Jinakost“. Děti si týden rozmýšlely, které z devíti nabízených témat vybrat, a poté přišel očekávaný adrenalinový pátek, kdy se děti dle hesla “ kdo dřív přijde, ten dřív mele“ přihlašovaly do skupin. Někteří z žáků nemohli dospat a před školou stáli již před šestou ranní! Během tří projektových dnů navštívily jednotlivé skupiny různá zajímavá místa, vyzkoušeli si na vlastní kůži např. práci v chráněné dílně, dozvěděly se, jak se žije handicapovaným sportovcům, podívaly se, jak se učí na jiném typu školy, a získaly spoustu dalších poznatků a zkušeností. Shromážděný materiál žáci zpracovali , vytvořili plakát a před ostatními skupinami o své práci pohovořili. Projekt byl samozřejmě soutěžní, takže na dortu si pochutnala skupina č.1 ( Ženy versus muži), vítěz dětského hlasování, a skupina č.4 ( Handicapy na vlastní kůži ), vítěz učitelského hlasování. Ale ani ostatní děti napřišly zkrátka, dostaly malou sladkost, a kdo poctivě pracoval, odnesl si i malého žolíčka.
A postřehy dětí?
“ Cílem naší skupiny bylo přesvědčit lidi, že každý je jiný, ale pořád je to člověk. Moc jsem si všechny ty dny užila.“ ( Eliška Jarošová)
„Druhý den jsme se vydali do školy Montessori, kde jsme zjistili dost zajímavých věcí, např. vysoké školné, jiné přestávky, vztah k učiteli. Bohužel jsme nevyhráli, ale i tak to bylo hezká zkušenost a moc se mi to líbilo.“ ( Lenka Srbová )
“ Na našem plakátu byla většina nejvýznamnějších géniů všech dob, také jsme tam měli seznam géniů mezi známými osobnostmi. Prezentování projektu bylo bez problému.“ ( Šimon Stejskal )
„Taky jsme šli na výstavu Blanky Matragi, ale kluky to moc nebavilo a přišli jsme o 85,- korun!!!! Naše skupina vyhrála dort a snědli jsme ho o přestávce. “ ( Matyáš Tolar )
“ První den jsme navštívili chráněnou dílnu Lemniskáta, kde jsme si vyrobili vlastní sešit. Druhý den jsme šli na neviditelnou výstavu, kde jsme si vyzkoušeli život ve tmě.“ ( Jakub Hejduk )
Ze závěrečného hodnocení vyplynulo, že dětem se na projektových dnech nejvíce líbila spolupráce ve skupinách a možnost návštěvy zajímavých míst.
Comments are closed.